مایسامایسا، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره

بهانه ای برای زندگی

عوارض دوران بارداری

1394/3/7 12:18
1,039 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دخملکم،

اول باید ورودت رو به 8 ماهگی تبریک بگم. دوران خوبی رو تا حالا پشت سر گذاشتیم و من به جز خوبی و خوشی خاطره ی دیگه ای ندارم. البته یه عوارضی رو به علت بارداری، دارم تجربه می کنم که امیدوارم بعد زایمان از بین بره.

مثلا اول از همه اضافه وزن فوق العاده است. متاسفانه تا الان که هنوز به دوران وزن گیری اصلی شما نرسیدیم، حدود 12 کیلوگرم اضافه کردم و حسابی تپل مپل شدم. انقدر که دیگه روم نمیشه زیاد از خونه برم بیرون. آخه میدونی که مامان شما از اولم تپل بود و این اضافه وزن دوبرابرم کردهخندونکزبان همسایه مامان جون، قبلا پرستار بودن و بهم گفتن معمولا تو موارد شبیه من، یعنی وقتی مامان باردار حسابی وزن اضافه میکنه، نی نی ریزه میزه به دنیا میاد چون مواد مغزی رو بدن خود مادر مصرف کرده.

دومین عارضه، تغییر رنگ عجیب و غریب پوستمه. قسمتهای مختلف بدنم از جمله سینه، لکه های کوچیک و بزرگ خیلی تیره ای پیدا کرده که کاملا از قسمتهای مجاورش تمایز داره و شدیدا توی ذوق میزنهغمگینخطا

سومین عارضه، جوش زدنه. مخصوصا تو قسمت صورت و گردنم که تماما جوش زیر پوستی زده و تو بعضی قسمتها هم جوشهای چرکی زدم. مامان بزرگم میگه به خاطر مصرف گرمیجات مثل خرما و عسل و میوه هایی مثل طالبی و خربزه است. ایشون تجویز هندوانه خوری بسیار کردندخوشمزه

حدود دو سه هفته ای هم هست که ورم پاهام شروع شده. البته بیشتر پای راستمه و هرجا میخوام بشینم باید یه صندلی زیرش بزارم. دایی محمد جوادت کلی بابت این موضوع دستم میندازه و مسخره ام میکنهدلخورخنده اشکال نداره، چندسال دیگه که زن گرفت منم خانومش رو مسخره میکنمخندونکخندونک

پسندها (3)

نظرات (4)

مامان مرجان
7 خرداد 94 15:34
سلام به سلامتی انشا... این یک ماه هم خوبی و خوشی بگذره منم ١٩اضافه کردم دقیقا۶٣بودم روز اخر شدم ٨٢ ولی الان دوباره شدم ۶٢ یعنی ٢٠کیلو کم کردم ورم پاهاتون به خاطر نمکه و این یک هشدار بسیا بزرگ حتما نمک و برنج رو قطع کنید توی ماه اخر میگم قطع یعنی کامل دکتر من بهم گفت برای جلوگیری از بالا رفتن فشار
مامان تازه کار
پاسخ
ممنونم، من کلا قبل بارداری تپل بودم و ژن خونوادگیمون اینطوریه که بعد زایمان خیلی دیر وزن اضافه شده رو از دست میدیم اما من سعیمو میکنم تا زودتر به وزن ایده آل برسم. در مورد نمک هم به حداقل رسوندمش و ان شاالله به زودی قطعش میکنم
مامانی علی(زینب)
8 خرداد 94 2:18
الهی مونا جوووون خوب از قدیم گفتن دختر خوشگلی مادرش رو میگیره یعنی اگه بچه دختر باشه مادر دوران بارداری زشت میشه خواهرشوهرم بعدزایمانش یه لایه از پوست گردنش جدا شود که خیلی تیره بود
مامان تازه کار
پاسخ
خیلیییییی بده
مامان بهار
13 خرداد 94 20:35
خدای من... الهی! یاد خودم افتادم. خیلی دوران خوبیه.ازش تا میتونی لذت ببر که وقتی بره قدرشو میدونی...اشکالی نداره بعداز به دنیا اومدن نینی دوباره مثل قبل خوشگل و برازنده میشی.شک نکن.راستی اگه میخوای دختر خوشگلت بعداز تولد خدای نکرده زردی نگیره دیگه گرمی مخصوصا خرما زیاد نخور.من این کارو کردم(چون سن و سال بالاهای فامیل می گفتن قوت میاره برای انجام زایمان،منم یه ظرف پر میذاشتم رو پاتختی کنارم و تا صبح هروقت ضعف میکردم می خوردم.تا صبح تمووم میشد) پسرم زردی گرفت و کلی اذیت شدیم هردومون...نترسیا زیاده روی نکن فقط...
مامان تازه کار
پاسخ
واقعا عالیه، مخصوصا ناز کشیدنای فامیل شوهر خیلی حال میدهشوهرم خیلی کتاب ریحانه بهشتی خونده و اونجا نوشته شده ماه آخر خرما و خربزه خیلی خورده بشه، اونم فقط راه میره برام خرما و خربزه میخره. واسه همین اول باید ایشونو مجاب کنم که خنکی بهتره سعی میکنم مصرف خنکی جاتم رو زیاد کنم تا به دردسر شما دچار نشم. ممنون از راهنماییت
مامان هدی
14 خرداد 94 15:23
این لکه ها از بین میره. انشالله به سلامت دنیا بیاد یاد دوران بارداری خودم افتادم.چقدر زود میگذره. من پارسال این موقع ها تقریبا 4-5 ماهه باردار بودم. واسه سیسمونی هم زیاد وسیله نخر. مخصوصا اسباب بازی که زیاد به کار نمیاد. در عوض لباس تو خونه ای واسه دخترت بگیر. من با اینکه ی عالمه لباس گرفته بودم ولی باز نیازم شد. البته ما زیاد مهمونی میریم و چون بچه اولش خیلی کوشولوه نمیشه لباس مهمونی بپوشه مجبوریم از این لباس های راحتی تو خونه براش بپوشی. واسه همین چند دست بگیر. من لباس صفر ی دست گرفتم که دوباره مامانم رو فرستادم ی دست دیگه خرید. لباس یک دو دست خریده بودم که مجبور شدم برم باز بگیرم. البته این دوباره خریدن مثلا فقط مانتویی لازمم می شد که تن بچه راحت می ره. بقیه چیرا مثل زیر پوش و بادی زیاد لازمم نشد. البته بگم دختر من پاییز دنیا اومد و رو به سرما می رفتیم. به خاطر همین باید دو سه تا لباس می پوشید. ببخشید پرحرفی شد
مامان تازه کار
پاسخ
مرسییییییی عزیزم، واقعا به اینجور راهنماییها احتیاج دارم و خیلی خوشحال میشم وقتی ی دوست برام وقت میزاره و از تجربیاتش میگه... بازم ممنون